۱۳۸۷ تیر ۱۳, پنجشنبه

طرح یک موضوع از کتاب علوم با استفاده از هوش چندگانه









































درس علوم چهارم دبستان مبحث جانوران بی مهره بخش کرم ها
1.مرکز هوش بدنی/جنبشی وبصری و فضایی
در این فعالیت دانش آموز می تواند تصویر یک کرم را روی کاغذ نقاشی کند و یا با استفاده از وسایلی مانند خمیر بازی یا طناب یا پارچه و ماژیک یا مداد رنگی آن را رنگ کند و یک کرم بسازد و آن را حرکت دهد و نحوه حرکت یک کرم را نمایش دهد. و یا به مشاهده انواع از کرمها که قبلا طی گردش علمی در باغچه یا محیط مرطوب و جنگلی جمع آوری نموده اند می پردازند.

2.مرکز هوش منطقی /ریاضی
در این فعالیت با قرار د ادن قطر معمول یک نوع کرم در اختیار دانش آموز او می تواند اندازه آن را محاسبه کرده یا طول آن را در حالت عادی و در هنگام راه رفتن (کوتاه و بلند شدن بدن کرم)را محاسبه کند. و سرعت حرکت آنها را می توانند اندازه بگیرند با استفاده از ساعت ثانیه شمار و...

3. مرکز هوش زبانی/کلامی
در این فعالیت دانش آموزی داستانی از زبان یک کرم به دوستانش ارائه دهد یا داستان تخیلی و یا واقعی و یا خاطره ای درباره یک کرم به کلاس ارائه کند.

4.مرکز هوش موسیقیایی
دانش آموز شعری را با آهنگ در باره سر گذشت یک کرم بخوانند

5. مرکز هوش درون فردی
از دانش آموزان بخواهیم که انشا یا مقاله ای در باره ویژگی های یک کرم –محل زندگی آن-یا انواع ان نوشته و به کلاس ارائه دهند.


6- مرکزهوش میان فردی
از دانش آموز بخواهیم که اطلاعاتی در مورد کرم خاکی از دوستانش – بستگان و یا منابع دیگر همراه با عکسهای از آنها جمع آوری کرده و به کلاس ارائه کند.








































































































































































هیچ نظری موجود نیست:

درباره من

علوم و روش آموزش آن به کودکان و نوجوانان و طراحی و تصویر سازی

فهرست وبلاگ من