۱۳۸۷ تیر ۱۳, پنجشنبه

با زی کجای حرفم غلطه















درس: صدا
محل اجرا : کلاس
نحوه ی اجرا : جمعی-کلاسی

شرح فعالیت ها : بازی معروف (کجای حرفم غلطه ) را شروع کنید و به دانش آموزان بگویید من جمله هایی می گویم و شما ، با دقت گوش کنید و هر جای حرفم که غلط بوده بگویید غلطه آی جمله هایی از این قبیل: صدای جوجه نازک است- صدای سوت کلفت است – صدای قطار آهسته است -صدای بچه کلفت است-صدای گاو نازک است-صدای طبل کلفت است و ..... بیان توجه داشته باشید که هر جا به اختلاف نظر برخوردید از کسی که جواب درست و صحیح داده است بخواهید برای حرف خود دلیل بیاورد.
اگر فعالیت یاد دهی –یادگیری به گونه ای مناسب و صحیح انجام شود می توان انتظار داشت که در پایان دانش آموزان تا حدودی به هدف های زیر دست پیدا کنند:
1.پرورش مهارت گوش دادن
تعمیق آموخته ها در مورد مفاهیم کلفتی و نازکی ، بلندی و آهستگی صدا
برطرف کردن اشکال ها و سوءتفاهم ها در مورد مفاهیم فعالیت های کلفتی و نازکی ، بلندی و آهستگی صدا.
فعالیت خارج از کلاس :
دانش آموزان هنگامی که از مدرسه به خانه می روند به صداهایی که می شنوند ، دقت کنند و از صداهایی که می شنوند گزارش تهیه می کنند.
دانش آموزان دو مداد را روی کتاب خود قرار داده و دور آن را کش قرار می دهند و از این طریق سعی می کنند صدا ایجاد می کنند.
دانش آموزان با پرسش از بزرگترها و یا مطالعه کتاب علت گوناگونی صداها را جست و جو می کنند
دانش آموزان با کم و زیاد کردن مداد ها (در وسیله ای که ساخته اند) صداهای مختلفی را تولید می کنند
دانش آموزان فعالیت های کتاب کار مربوطه درس را در منزل حل می کنند.
دانش آموزان کتابی مرتبط با درس مطالعه می کنند و درباره ی درس اطلاعاتی جمع آوری می کنند

هیچ نظری موجود نیست:

درباره من

علوم و روش آموزش آن به کودکان و نوجوانان و طراحی و تصویر سازی

فهرست وبلاگ من