طراحی آموزشی
عنوان درس : دستگاه گوارش
نام درس : علوم سوم دبستان
نام الگو : یادسپاری
گام اول:توجه به مطلب
معلم : بچه ها ، متن درس را صامت خوانی کنید سپس به کمک اعضای گروه خود زیر تعریف های مهم خط بکسید و در نهایت آن را فهرست کیند .بعد از اینکه دانش آموزان خواسته معلم را انجام داد ند.
معلم : بچه ها ، نماینده هر گروه فهرست گروه خود را بخواند تا روی تابلوی کلاس بنویسیم।این کار نیز انجام می شود .
عنوان درس : دستگاه گوارش
نام درس : علوم سوم دبستان
نام الگو : یادسپاری
گام اول:توجه به مطلب
معلم : بچه ها ، متن درس را صامت خوانی کنید سپس به کمک اعضای گروه خود زیر تعریف های مهم خط بکسید و در نهایت آن را فهرست کیند .بعد از اینکه دانش آموزان خواسته معلم را انجام داد ند.
معلم : بچه ها ، نماینده هر گروه فهرست گروه خود را بخواند تا روی تابلوی کلاس بنویسیم।این کار نیز انجام می شود .
به نام خدا
· «فهرست گروه ها »
· رشد-گوارش -غده بزاقی – حلق – مری – معده –شیره معده– روده باریک و بزرگ –جذب و دفع- مخرج
· «فهرست گروه ها »
· رشد-گوارش -غده بزاقی – حلق – مری – معده –شیره معده– روده باریک و بزرگ –جذب و دفع- مخرج
گام دوم :ارتباط(پیوند)
معلم : حالا سعی کنید کلمات کلیدی را تا انجا که ممکن است به هم ربط دهید تا بصورت یک متن(جمله) در آیند.
نماینده گروه 1 : گوارش در داخل اندام هایی مانند دهان ، معده و روده انجام می گیرد که به مجموع این اندام ها دستگاه گوارش می گویند .مثلاً غذای جویده شده به ترتیب از راه دهان به مری ، معده، و سپس روده منتقل می شود که در نهایت منجر به عمل گوارش می شود .
نماینده گروه 2 : غذای گوارش یافته در معده و روده بوسیله خون اطراف روده ها گرفته می شود که به این عمل جذب می گویند .
نماینده گروه ३: معده به شکل کیسه است دیواره معده ماهیچه های زیادی دارد که با حرکات خود غذای جویده شده را خوب با شیره معده مخلوط می کنند.
نماینده گروه4: در معده هم مانند دهان مایعی ساخته می شود و به آن مایع ؛ شیره معده می گویند.
گام سوم : ضبط تصویرهای حسی
معلم: بچه ها !حالا بیاید به صورت بازی با استفاده از قطعات تصویری (پازل) را کامل کنید بعد از کامل کردن آن کمی فکر کنید و غذایی را که می خورید در آن تصویر کامل شده می بینید برای آن چه اتفاقی افتاده است بیان کنیددانش آموزان بعد از هم فکری در گروه با استفاده از پازلهای تکمیل شده خود برای سایر اعضای گروه ها آنچه می بینند بیان کنند . و معلم جمله های مهم هر گروه را روی تخته می نویسد.
گام چهارم : تمرین و یادآوری
معلم: بچه ها فکر کنید و فعالیتهای کتاب را در گروه خود پاسخ دهید و در نهایت معلم فعالیت های پایانی را ارائه می دهد .
بیایید در ارتباط با موضوع درس یک نقاشی خنده دار بکشیم. و نقاشی های خود را در تابلو علوم نصب کنید. و بیاید با استفاده از گل رس یا خمیر مجسمه سازی با توجه به شکل اندامهای دستگاه گوارش ساختمان مری ، معده و روده ها و... را بسازید .
معلم : حالا سعی کنید کلمات کلیدی را تا انجا که ممکن است به هم ربط دهید تا بصورت یک متن(جمله) در آیند.
نماینده گروه 1 : گوارش در داخل اندام هایی مانند دهان ، معده و روده انجام می گیرد که به مجموع این اندام ها دستگاه گوارش می گویند .مثلاً غذای جویده شده به ترتیب از راه دهان به مری ، معده، و سپس روده منتقل می شود که در نهایت منجر به عمل گوارش می شود .
نماینده گروه 2 : غذای گوارش یافته در معده و روده بوسیله خون اطراف روده ها گرفته می شود که به این عمل جذب می گویند .
نماینده گروه ३: معده به شکل کیسه است دیواره معده ماهیچه های زیادی دارد که با حرکات خود غذای جویده شده را خوب با شیره معده مخلوط می کنند.
نماینده گروه4: در معده هم مانند دهان مایعی ساخته می شود و به آن مایع ؛ شیره معده می گویند.
گام سوم : ضبط تصویرهای حسی
معلم: بچه ها !حالا بیاید به صورت بازی با استفاده از قطعات تصویری (پازل) را کامل کنید بعد از کامل کردن آن کمی فکر کنید و غذایی را که می خورید در آن تصویر کامل شده می بینید برای آن چه اتفاقی افتاده است بیان کنیددانش آموزان بعد از هم فکری در گروه با استفاده از پازلهای تکمیل شده خود برای سایر اعضای گروه ها آنچه می بینند بیان کنند . و معلم جمله های مهم هر گروه را روی تخته می نویسد.
گام چهارم : تمرین و یادآوری
معلم: بچه ها فکر کنید و فعالیتهای کتاب را در گروه خود پاسخ دهید و در نهایت معلم فعالیت های پایانی را ارائه می دهد .
بیایید در ارتباط با موضوع درس یک نقاشی خنده دار بکشیم. و نقاشی های خود را در تابلو علوم نصب کنید. و بیاید با استفاده از گل رس یا خمیر مجسمه سازی با توجه به شکل اندامهای دستگاه گوارش ساختمان مری ، معده و روده ها و... را بسازید .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر