درس: بازی با سایه
محل اجرا: کلاس
نحوه اجرا : جمعی (کلاسی)
اهداف این فعالیت :
1- تقویت مهارت گوش دادن
2-درک مفاهیم علمی درس بازی با سایه
3-برطرف کردن اشکال ها و سوء تفاهم در مورد مصادیق و مفاهیم علمی درس
شرح فعالیت:
بازی «کجای حرفم غلط است؟» را شروع کنید به دانش آموزان بگویید من جمله هایی می گویم ، شما با دقت گوش کنید و هر جا که حرف من غلط بود بگوئید «غلطه آی غلطه !» معلم جمله های مانند : «اگر منبع نور دور باشد سایه ها بزرگ است.» بچه های که می فهمند حرف معلمشان غلط است با صدای بلند می گویند «غلطه آی غلطه !» دوباره معلم جمله های دیگری می گوید. «اگر منبع نور نزدیک باشد سایه ها کوچک است.»باز بچه های که می فهمند حرف معلمشان غلط است با صدای بلند می گویند «غلطه آی غلطه !»«اگر منبع نور مستقیم باشد سایه کوتاه است. » «اگر منبع نور مایل باشد سایه ها بلند است.» «نور از تخته می گذرد.» باز بچه های که می فهمند حرف معلمشان غلط است با صدای بلند می گویند «غلطه آی غلطه !» «نور از آب می گذرد.» «وقت ظهر سایه کوتاه است.» «وقت صبح و عصر سایه ما بلند است.» و... باید توجه داشته باشید هر وقت به اختلاف نظر بین دانش آموزان برخورد کردید از کسی که جواب صحیح داده است (یعنی جمله غلط را تشخیص داده است.) بخواهید برای حرف خود دلیل بیاورد.
محل اجرا: کلاس
نحوه اجرا : جمعی (کلاسی)
اهداف این فعالیت :
1- تقویت مهارت گوش دادن
2-درک مفاهیم علمی درس بازی با سایه
3-برطرف کردن اشکال ها و سوء تفاهم در مورد مصادیق و مفاهیم علمی درس
شرح فعالیت:
بازی «کجای حرفم غلط است؟» را شروع کنید به دانش آموزان بگویید من جمله هایی می گویم ، شما با دقت گوش کنید و هر جا که حرف من غلط بود بگوئید «غلطه آی غلطه !» معلم جمله های مانند : «اگر منبع نور دور باشد سایه ها بزرگ است.» بچه های که می فهمند حرف معلمشان غلط است با صدای بلند می گویند «غلطه آی غلطه !» دوباره معلم جمله های دیگری می گوید. «اگر منبع نور نزدیک باشد سایه ها کوچک است.»باز بچه های که می فهمند حرف معلمشان غلط است با صدای بلند می گویند «غلطه آی غلطه !»«اگر منبع نور مستقیم باشد سایه کوتاه است. » «اگر منبع نور مایل باشد سایه ها بلند است.» «نور از تخته می گذرد.» باز بچه های که می فهمند حرف معلمشان غلط است با صدای بلند می گویند «غلطه آی غلطه !» «نور از آب می گذرد.» «وقت ظهر سایه کوتاه است.» «وقت صبح و عصر سایه ما بلند است.» و... باید توجه داشته باشید هر وقت به اختلاف نظر بین دانش آموزان برخورد کردید از کسی که جواب صحیح داده است (یعنی جمله غلط را تشخیص داده است.) بخواهید برای حرف خود دلیل بیاورد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر