علوم پایه دوم دبستان
درس : نور و سایه
مواد و وسایل مورد نیلز : مقوا ، شیشه ، طلق شفاف ،چوب ، پارچه تیره ، سکه و...
محل اجرا: کلاس یا حیاط مدرسه در یک روز آفتابی
اهداف این فعالیت: 1-پرورش مهارت جمع آوری اطلاعات
2-پرورش برقراری ارتباط
3-دریافت و درک مفاهیمی که طبقه بندی شده با توجه به ملاک های طبقه بندی
شرح فعالیت:
از بجه ها می خواهیم هر یک از اجسام ی مانند مقوا ، شیشه ، طلق شفاف ،چوب ، پارچه تیره ، سکه و... را یکی یکی در معرض نور آفناب نگه دارند و ببینند نور از آنها می گذرد یا نمی گذرد و بعد همگی به کلاس بر می گرددند و نتیجه بررسی خود را بیان کنند روی تخته تابلو جدولی مانند شکل زیر بکشید و آن را پس از شنیدن گفته های دانش آموزان کامل کنید واز هر دانش آموز ی که اظهار نظر می کنند بپرسید:«از کجا می فهمی که نور از کدام احسام می گذرد و از کدلم اجسام نمی گذرد؟» و کاری کنید دانش آموزان برای اظهار نظر های خود دلیلی بیان کنند
درس : نور و سایه
مواد و وسایل مورد نیلز : مقوا ، شیشه ، طلق شفاف ،چوب ، پارچه تیره ، سکه و...
محل اجرا: کلاس یا حیاط مدرسه در یک روز آفتابی
اهداف این فعالیت: 1-پرورش مهارت جمع آوری اطلاعات
2-پرورش برقراری ارتباط
3-دریافت و درک مفاهیمی که طبقه بندی شده با توجه به ملاک های طبقه بندی
شرح فعالیت:
از بجه ها می خواهیم هر یک از اجسام ی مانند مقوا ، شیشه ، طلق شفاف ،چوب ، پارچه تیره ، سکه و... را یکی یکی در معرض نور آفناب نگه دارند و ببینند نور از آنها می گذرد یا نمی گذرد و بعد همگی به کلاس بر می گرددند و نتیجه بررسی خود را بیان کنند روی تخته تابلو جدولی مانند شکل زیر بکشید و آن را پس از شنیدن گفته های دانش آموزان کامل کنید واز هر دانش آموز ی که اظهار نظر می کنند بپرسید:«از کجا می فهمی که نور از کدام احسام می گذرد و از کدلم اجسام نمی گذرد؟» و کاری کنید دانش آموزان برای اظهار نظر های خود دلیلی بیان کنند
نام اجسام / نور از آنها می گذرد / نور از آنها نمی گذرد
شیشه
مقوا
سکه
پارچه تیره
چوب
آب
و..
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر