محتوا | هدف | فعاليت ياد دهي-يادگيري | تذكرات انتقادي و پيشنهادي | |||
عنوان فرعي | محل قطعه | نوع قطعه | تعميم ها | دانشي.مهارتي.نگرشي | ||
سنگ هاي رسوبي. كتاب تاريخ زمين
فسيل
استفاده از فسيل | صفحه39 بند2
صفحه40 بند1
صفحه42 بند1 | متن و تصوير
متن و تصوير
متن و تصوير | دانش اموزان اموخته خود را به كار گيرند و براي نشان دادن چگونگي تشكيل لايه هاي رسوبي زمين ازمايشي را طراحي كنند
دانش اموزان مشاهدات خود را به درستي تفسير كرده و درباره ي چگونگي تشكيل فسيل اطلاعات جمع اوري كنند
دانش اموزان درباره نحوه استفاده از فسيل به وسيله دانشمندان.اطلاعات جمع اوري كنند و اموخته هاي خود را در در تفسير تصاوير مربوط به كار ببرند | دانشي a. چند نوع سنگ را مي شناسيد انها را نام ببريد
b. گياه يا جانور براي تبديل شدن به فسيل چه تغييري كرده است
c. مراحل پيدايش جانوران را به ترتيب نام ببريد
اهداف مهارتي
a. با چند نوع صدف و خمير فسيل بسازند
b. روي سنگ هاي رسوبي فسيل جانداري كه دوست دارند بكشند
c. بتوانند در مورد زندگي دايناسورها توضيح دهند
| فعاليت معلم: معلم سنگ هاي رسوبي.اذرين...را با خود به كلاس برده واز دانش اموزان ميخواهد سنگ هايي كه به تصاوير كلاس بيشتر شباهت داشته را جدا كنند سپس با توضيح و تفسير سنگ هاي رسوبي در مورد ويژگي انها توضيح دهند
-معلم فيلمي از جانداران ميليونها سال پيش كه بر روي كره خاكي وجود داشته اند را با خود به كلاس برده و براي دانش اموزان به نمايش مي گزارند
سپس در مورد ترتيب پيدايش جانوران از تك سلولي تا بي مهرگان و مهره داران توضيح دهند | تصوير عنواني تيره و وحشت اور است.بهتر است تصوير روشن تر باشد
صفحه دوم اگر شكل فعاليت طبيعي بود(عكس)بهتر از نقاشي بود
تصوير تفسير كنيد صفحه 40 گوياي مراحل فسيل شدن نمي باشد وبرای دانش اموزان تفسير مراحل تشكيل فسيل از روي تصوير دشوار به نظر مي رسد.
|
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر