۱۳۸۷ مرداد ۳۱, پنجشنبه

انواع پرسش سازنده






1-پرسش های تمرکز دهنده:آیا متوجه شده اید هنگام حفر چاه چه چیزهایی از آن خارج می کنند؟در این باره که در گذشته مردم به هنگام زلزله چه می کرده اند چه فکری کرده اید؟ چند نفر از گروه شما متوجه شده اید که چگونه می توان از خسارات زلزله جلوگیری کرد؟
2-پرسش های اندازه گیری و شمارش:آتشفشان تا چند سال غیر فعال باقی می ماند؟ چه مقدار آهن و نیکل در هسته وجود دارد؟
3-پرسش های مقایسه ای:آتشفشان فعال و غیر فعال چه تفاوت هایی دارند؟ شباهت های هسته درونی و بیرونی چیست؟
4-پرسش های کنشی:اگر الان زلزله بیاید چه می شود؟ اگر در پوسته زمین نفت وجود نداشت چه می شد؟
5-پرسش های مطرح کننده مسئله:چگونه می توان یک کوه آتشفشان فعال را تشخیص داد؟آیا می توانید راهی پیدا کنید که از خسارات زلزله پیشگیری کرد؟

هیچ نظری موجود نیست:

درباره من

علوم و روش آموزش آن به کودکان و نوجوانان و طراحی و تصویر سازی

فهرست وبلاگ من