۱۳۸۷ شهریور ۹, شنبه

تفاوت جانوران روی زمین









جانوران مختلف کره زمین:جانورانی که روی خشکی زندگی می کنند.


جوجه تیغی : جانوری شب بیدار چون جغد است که مجهز به تیغهایی در پشت خود می باشد


سگ آبی: پستانداری از خانواده جوندگان که در امریکای شمالی و اروپا زندگی می کند.



کانگورو: کیسه دار جهنده استرالیائی است.





شتر مرغ:پرنده بزرگ و دونده که بالهایش برای پرواز مناسب نیست.




زرافه: پستاندار افریقایی با یک گردن خیلی دراز .








فیل: پستاندار بزرگ و خرطوم دار با گونه های افریقائی و آسیایی .











۱۳۸۷ مرداد ۳۱, پنجشنبه

انواع پرسش سازنده






1-پرسش های تمرکز دهنده:آیا متوجه شده اید هنگام حفر چاه چه چیزهایی از آن خارج می کنند؟در این باره که در گذشته مردم به هنگام زلزله چه می کرده اند چه فکری کرده اید؟ چند نفر از گروه شما متوجه شده اید که چگونه می توان از خسارات زلزله جلوگیری کرد؟
2-پرسش های اندازه گیری و شمارش:آتشفشان تا چند سال غیر فعال باقی می ماند؟ چه مقدار آهن و نیکل در هسته وجود دارد؟
3-پرسش های مقایسه ای:آتشفشان فعال و غیر فعال چه تفاوت هایی دارند؟ شباهت های هسته درونی و بیرونی چیست؟
4-پرسش های کنشی:اگر الان زلزله بیاید چه می شود؟ اگر در پوسته زمین نفت وجود نداشت چه می شد؟
5-پرسش های مطرح کننده مسئله:چگونه می توان یک کوه آتشفشان فعال را تشخیص داد؟آیا می توانید راهی پیدا کنید که از خسارات زلزله پیشگیری کرد؟

انواع تک گویی:

1-نوع اول: اول درس:دیروز درمورد فرسایش خاک مطالب جالبی را یاد گرفتیم. فهمیدیم عواملی مثل جریان آب و وزش باد باعث فرسایش خاک می شوند.
در وسط درس:تا اینجا فهمیدیم زمین از 3قسمت پوسته،گوشته و هسته تشکیل می شود.
پایان درس:امروز بررسی می کنیم زمین لرزه براثر چه چیزی اتفاق می افتد.
2-نوع دوم:زمین از 3قسمت تشکیل شده:پوسته،گوشته،هسته،که هسته به 2قسمت درونی و بیرونی تقسیم می شود. اگر مواد جامد دانه ریز باشند به آنها خاکستر می گویند.
३-نوع سوم:در هنگام زلزله از قفسه ها و کمدهای شیشه ای دوری کنید.


۱۳۸۷ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

فعالیت خارج از کلاس

علوم پایه چهارم
مهارت : جمع اوری اطلا عات
در این فعالیت از دانش اموزان خواسته شده است ضمن مراجعه به یک پزشک اطلاعاتی در مورد دستگاه گردش خون کسب کنند و به دانش اموزان دیگر در کلاس گزارش دهند .

هدف های اموزشی /
نام دانش اموز :
ایا دانش اموز :

نگرش:
1- برای انجام فعالیت علاقه نشان داد؟
2- ایا برای این کار تلاش کرده است ؟
مهارت ها ی واداشتنی:
1- توانسته است با پزشک ارتباط برقرار کند ؟
2- توانسته است اطلاعات را به طور صحیح جمع اوری کند ؟
3- توانسته است با استفاده از اطلاعات جدول را تکمیل کند ؟
4- توانسته است اطلاعات جمع اوری شده را به خوبی در کلاس ارائه دهد ؟
جمع :

درباره من

علوم و روش آموزش آن به کودکان و نوجوانان و طراحی و تصویر سازی

فهرست وبلاگ من